Rabu, 15 Februari 2012

Kisah Ku....

Seronok aku tgk tahun 2012 ini, aku melihat kelahiran anak2 sedara ku, sahabat2 ku terasa kegembiraan dimata mereka, so aku pun happy sgt. tgh duk fikir2 nak baby lagi tambahan anak2 ku semakin membesar dan mereka sgt menyayangi baby2 itu jer tak lepas dr mulut mereka. Alhamdulilah Sesungguhnya Allah S.W.T Maha Pengasih Maha Penyayang, Setelah hampir 6 tahun membesarkan Anak2 ku Muhammad Nazhim Danial & Muhammad Hakimi akhirnya kini ku rasa diri ku kembali hamil tp masih takut nak buat check up ngan doctor yelah baru lagi kot tp aku dah rasa pelbagai tanda2 org hamil yg berlaku atas diriku ini. Insyallah jika rezeki ku telah sampai Alhamdulilah semoga Allah S.W.T mengurniakan kami Anak Perempuan yg sihat tubuh badan ,sempurna sifatnya, solehah dan berjaya didalam hidup dunia akhirat. Semoga Allah memakbulkan doaku Amin. Kini telah hampir 2 minggu aku dh rasa sakit kepala, mual kurang selera makan. dan asyik tercium bau busuk jer...semua yg aku hidu semua nya aku ckp busuk wlupun dulu minyak wangi tu paling wangi bg ku... he..he.. dan paling aku risau sekarang ni hati ni makin cepat jer rasa sensitif... Ya Allah ya tuhan ku ko permudahkan lah semuanya.. Bila dah terasa diri ini hamil kembali dah pening nak fikir ntn dah besar apa baju nak pakai. so terpaksa la kena rajin2 servey, nk pakai baju pregnant yg dulu dah tak berapa muat sebab dulu badan nya kecil sekarang ni dah berbeza. Apa pun terpaksa la try cari2 kat mana yg ada. Seluar pun dh tk leh pakai yg ada butang dah kena pakai yg getah hu..hu... sabor jelah. Org kata klu kita nk merancang anak perempuan ada petua so aku try lah insyallah semoga menjadi dgn izin Allah. antara yg aku ikut :
Amalan Pemakanan 1 - 4 Bulan 1. Banyakkan makan sayur,sup dan asam serta beralkali ( tp mmg kali ni rasa sgt nak makan sup n sayur) 2. Banyakkan makan buah-buahan (dlm peti sejuk dah standby Epal hijau 1 beg he..he...) 3. Amalan minum berkarbonat/gas (nk minum 100 plus jer rasanya he..he..) Amalan Perbuatan 1-9 Bulan: 1. Mengamalkan bacaan surah Yusuf dan Maryam (surah yusuf utk kuatkan badan dan bayi, surah Maryam utk pembentukkan minda bayi) 2. Mengurut kandungan/perut dan bercakap ngan bayi dan memanggil namanya "Maryam" atau "Siti Aisyah" 3. Dan paling penting sekali berdoalah selepas solat. Insyallah. Insyallah akan ku cuba pratikkan kita hanya merancang Allah S.W.T yg menentukan. Semoga semua dipermudahkan. Sebenarnya bila cerita2 pasal hamil paling aku tak sabar saat melihat bayi yg kukandung selama 9 bln 10 hari. Indah nya dunia saat itu wlupun sakit tp bila kita melihat bayi kita rasa hilang segala kesakitan. Semoga Allah permudahkan saat aku melahirkan nanti dan semoga ia nya membesar dgn sempurna,cukup sifat dan sihat sehingga sampai masa utk melahirkannya. Dan satu lagi aku tak sabar nk tunggu saat berpantang sebab aku nk kembali slim melim sb ini jer cara yg aku boleh slim balik Insyallah semangat kena tinggi. he..he. yelah selama ni bermacam2 aku makan/minum, macam2 produk aku try apa jer yg kawan2 aku promote semua aku try siap pg tempat2 slimming centre lg tp still tak boleh gak turun lg bertambah naik ada mmg hampeh semua. So aku tau dgn cara "berpantang" ini sahaja peluang yg boleh Insyallah. Yelah bila berpantang semua dah tak boleh makan lg la "berpantang Cara Mak Aku" semua serba tak boleh uhhhh aduyai... Tapi bagus gak tgk aa Mak aku dh berusia pun still slim dan still lagi kuat berbanding org yg seusianya. Mak aku pesan itu lah jika kuat berpantang badan kuat, tp masa aku berpantang dulu pun ada terbabas tak larat nak ikut 100% cara mak aku hu..hu.... Tp ok gak tu sebab dulu lepas bersalin dpt balik body ku hu..hu..semoga kali ini berjaya juga seperti yg dulu, Yelah memandangkan semasa anak pertama dan anak kedua dlm pantang aku bertungkus lumus meng 'kurus' kan diri mmg totally boleh he..he.. so keep up semangat perjuangan kena kuat he..he.. keep up to slim.... Ok lah ni jelah coretan kisahku yelah masih awal lagi, so kita tgk perkembangan nya lagi nanti. ada cerita baru ntn aku coretkan lagi... doa kanlah aku n baby sihat dan dipermudahkan... Amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nak beli 1 set HERV?

Nak beli 1 set HERV? ✅ HERV cleanser oil - bersihkan muka dari kotoran, cerahkan kulit ✅ HERV hydra cleanser - membersih scr mendalam t...